El Saló Internacional del Vehicle Clàssic de Barcelona aposta per la interacció amb aficionats i col·leccionistes

Dues novetats s’incorporen a aquesta edició: l’espectacle Moving Show i el Concurs d’Elegància d’automòbils històrics

Reivindicarem el caràcter emprenedor de la indústria d’automoció barcelonina als anys 50 amb tres exposicions monogràfiques sobre el Seat 1400, el Biscuter i les motocicletes Mymsa

Parlarem de motor i esport amb Jaime Alguersuari i Benjamín Grau

AutoRetro reunirà més de 250 expositors nacionals i internacionals i exposarà més de mig miler de vehicles clàssics

La 35 edició d’AutoRetro Barcelona, que es celebrarà del 18 al 21 d’octubre, no deixarà indiferent a ningú. Diversos factors faràn d’aquesta una edició per a ser viscuda i recordada. A la tradicional exposició comercial sumem aquest any un programa d’activitats paral·leles marcat per l’acció, l’espectacle i el reconeixement a empreses i marques que van contribuir al desenvolupament industrial de la ciutat de Barcelona a la dècada dels 50.

A prop de 50.000 metres quadrats de Fira de Barcelona-Montjuïc, distribuïts entre els palaus 1 i 2 i la plaça de l’Univers, serà la superfície d’aquest macro escenari dedicat al motor clàssic. Més de 250 expositors procedents d’Espanya i diversos països europeus, més de mig miler de vehicles (automòbils i motocicletes) clàssics i milers de referències a peces, accessoris, complements, publicitacions objectes vintage, etc. conformaran els elements bàsics de l’espai comercial del Saló, una plataforma de visibilitat i oportunitats d’aquest sector empresarial i econòmic.

El segment de l’automòbil clàssic comptarà en aquesta edició amb la participació de les firmes Bentley i Ferrari Classiche, que presenta els seus serveis d’autenticació per a Catalunya, que es sumen a Porsche i Mercedes amb tradició ja en aquest Saló. La presència de restauradors i comercialitzadors independents garantirà la disponibilitat d’unitats de signatures amb tanta solera com Aston Martin, Hispano Suiza, Jaguar, Bugatti, Rolls Royce o productes tan populars com Seat, Renault, Citroën, etc.

Per altra banda, el món de les dues rodes estarà excel·lentment representat per les principals empreses d’aquest segment amb unitats de pre-guerra i clàssiques de marques com Harley Davidson, Montesa, Ossa, Ducati, Lambretta, Vespa, Norton, Bultaco, Honda, Lube, etc. .

L’oferta comercial d’AutoRetro es completa amb l’àrea de automobilia i l’espai Car & Bike Corral, dedicat a la compra-venda entre particulars de vehicles, automòbils i motocicletes, anteriors a 1990, una secció que aquest any creix per l’increment de la demanda d’ participació.

Moving Show i Concurs d’Elegància

Les principals novetats d’aquesta edició es troben al programa d’activitats i busquen una major interacció del propi esdeveniment amb els aficionats i col·leccionistes, perquè, com reconeix Hèctor Ribas, director d’AutoRetro, “aquest Saló ha de ser una eina integradora de totes les opcions que es mouen en aquest segment del motor. Les empreses i professionals tenen el seu espai i volem que la passió i l’afició també ho tinguin”. Per això, enguany es posen en marxa dues iniciatives que involucren directament a les persones que gaudeixen amb el motor clàssic: el Moving Show i el Concurs d’Elegància.

Tant una com l’altra garanteixen molta espectacularitat i singularitat. El Moving Show tindrà lloc al pavelló 1 de Fira. Sobre un circuit d’exhibició veurem rodar els automòbils i motocicletes que són història viva de l’automoció. L’acció la posaran vehicles històrics de bombers i militars; escenificarem una persecució de vehicles al Chicago dels anys 30 amb un Packard Eight Sèrie 1101 de 1934 i un Pierce-Arrow Type 63 de 1931. Tindrem microcotxes; una tria singular de Bultaco amb la cazarrècords al capdavant; rèpliques d’esportius de competició dels anys 80 i 90 (BMW M3, Subaru Impreza, Toyota Celica …); una selecció de Ferrari; el Graham-Paige 1928 de la viatgera família Zapp; els clàssics de les Montjuïc Legends Sèries; i una selecció de tots els models i acabats del mític Seat 600, entre moltes altres propostes. Habilitarem un pàdoc on es prepararàn els vehicles per sortir a pista.

El concurs d’Elegància permetrà reunir més d’una vintena d’automòbils clàssics de col·lecció, un ventall de vehicles selectes i exclusius amb els quals homenatjarem els pioners d’AutoRetro. El certamen es celebrarà el dijous, dia 18, amb una desfilada de participants al circuit del Moving Show. Tots els vehicles romandran exposats a l’espai Triangle del palau 2 al llarg de tot l’esdeveniment, sent aquesta una oportunitat única per veure reunides unitats molt glamuroses de marques com Packard, Rugby, Rolls Royce, Hispano Suiza, Delahaye, Pierce-Arrow, Mercedes Benz, Ford, BMW, etc.

Barcelona 1953

Farem un particular viatge a la Barcelona de 1953 per reivindicar el caràcter emprenedor de la indústria d’automoció d’aquesta ciutat. Tres exposicions independents sobre Seat 1400, Biscuter i les motocicletes Mymsa ens posaran en situació, ja que 1953 va ser un any de referència per a totes les marques representades. Aquestes exposicions seran una prova més de la contribució dels aficionats del Saló, ja que totes les unitats pertanyen a particulars.

Jaime Sánchez, un apassionat de Seat i que atresora una completíssima col·lecció de clàssics de la marca, contribuirà a aquesta edició d’AutoRetro amb una selecció de set unitats del model 1400, el primer que la marca va acoblar a Barcelona al 1953, amb components italians. El 1400 era l’automòbil espanyol de luxe a l’època i va entusiasmar des del primer moment. La seva producció es va perllongar durant 11 anys.

Amb la col·laboració del Clàssic Motor Club del Bages posarem en escena una mostra de Biscuter, el vehicle que va néixer a França però que va trobar la seva raó de ser a la Barcelona de 1953. Autonacional SA va ser l’empresa i el taller, amb seu inicial al carrer València, des d’on es van materialitzar els desitjos d’una societat àvida de noves solucions de mobilitat familiar i comercial. L’exposició de Biscuter reunirà algunes unitats de la producció d’Autonacional: la popular “sabatilla” (turisme), la “rossa” (comercial), o el “Pegasin”, l’últim model de la saga, un model coupé que recordava al Pegaso .

A Barcelona , també, al 1953 està datada la creació de Motors i Motos SA, l’empresa taller que van fundar els germans Josep i Jaume Aragall Martorell i que va donar lloc a la marca Mymsa, les motocicletes que van inundar les carreteres catalanes. Una exposició d’una desena d’unitats i un col·loqui ens recordarà l’empenta d’aquesta firma, que en el període 1954-1958 va vendre més de 3.800 unitats de motocicletes de 125 i 175cc. Mymsa va desenvolupar també tricicles comercials.

Aquestes tres exposicions monogràfiques es sumen a les de clàssics de Bombers de Barcelona i Manresa; vehicles militars de la II Guerra Mundial, Vietnam i Corea; i dels transports de viatgers de Transports Metropolitans de Barcelona-TMB, Sagalés i ARCA (Associació per a la Recuperació i la Conservació d’Autobusos), aquesta última amb unitats que van des de 1909 fins al 1985.

També tindrem un estel al més pur estil Hollywood. Es tracta d’un Pierce-Arrow V12 de 1934 utilitzat en la sèrie televisiva americana “Els Intocables”, que s’ha produït als estudis Desilu de la meca del cinema entre 1959 i 1963. Aquest Pierce Arrow V12 era el vehicle que en la sèrie conduïa el ganster Frank Nitti (interpretat per Bruce Gordon), lloctinent d’Al Capone. Arribarà a AutoRetro, en estat original, sense restaurar, amb tot el glamour que imprimeix el pas dels anys.

Motociclisme clàssic: Ossa 250 cc monocasc de Santi Herrero

El segment de les dues rodes estarà àmpliament representat en aquesta edició d’AutoRetro, però tindrà, sense cap dubte, una estrella indiscutible per la seva excepcionalitat com motocicleta, per la llegenda que tanca la seva història i perquè la seva presència és una oportunitat única per veure-la en viu i en directe. Parlem de la Ossa 250 cc monocasc que va pilotar el mite del motociclisme esportiu Santi Herrero i que en l’actualitat pertany a Jaime Alguersuari.

La Ossa 250 de 1968 era un prodigi de disseny i tècnica. Obra de l’enginyer Eduardo Giró, només la va pilotar Herrero i amb ella va aconseguir els majors èxits de la seva carrera esportiva i va disputar la seva última carrera, la TT de l’Illa de Man al 1970. La fantàstica monocasc monocilíndrica de vàlvula rotativa, amb xassís fabricat en xapa de magnesi, va ser l’última aportació d’Ossa al món de la competició i el somni fet realitat d’un enginyer, un pilot i una marca.

Per una altra banda, el Moto Club Bultaco Sport Classic i el Museu de la Moto celebren amb nosaltres el 60è aniversari de la creació de Bultaco (1958-2018) amb diverses activitats, totes elles molt dinàmiques. Veurem en acció a la Bultaco Cazarrecords, un exemplar únic al món que al 1960 va batre cinc rècords mundials, que cobrirà el traçat del Moving Show al costat de sis unitats de velocitat de la marca, algunes d’elles molt singulars.

I no ens baixem de la moto, perquè en aquesta edició celebrarem els 50 anys llargs que té una de les motocicletes més populars del món: la Norton Commando. Una extensa exposició apadrinada pel Norton Owners Club Espanya ens mostrarà el caràcter esportiu d’aquesta motocicleta, que va deixar de produir-se al 1977 per tornar renovada al mercat al 2006.

Les propostes expositives vinculades al món de la motocicleta es completen amb una mostra de les motos tot terreny espanyoles anteriors a 1980 i tres unitats molt especials de motocròs: Una Ossa Stiletto, un Bultaco Metisse, i una Montesa Cappra 33M.

Moto Santi Herrero (Ossa 250cc monocasco) en AutoRetro Barcelona

Acció i concentracions a la Plaça de l’Univers

La plaça de l’Univers serà l’escenari des d’on començarà a rodar un dels ral·lis clàssics de regularitat amb més empenta a Europa: l’Spain Classic Raid. AutoRetro acollirà la sortida protocol·lària d’aquesta prova en la qual participaran més d’un centenar de vehicles, que recorreran, entre el 20 i el 27 d’octubre, els 2300 km del traçat per terra que travessarà la península ibèrica de nord a sud per la seva vessant. Les verificacions tècniques dels vehicles (voluntàries) i la sortida protocol·lària tindran lloc a la tarda del divendres, 19 d’octubre.

A la plaça de l’Univers es localitzarà el pàrquing de clàssics i la zona de concentracions de clubs creant un espai obert dedicat a la història de l’automoció.

Diàlegs amb Jaime Alguersuari i Benjamín Grau

L’escenari ERMEvents al palau 2 serà l’espai que aculli la celebració d’homenatges i conferències que posarà en valor la trajectòria de persones i entitats promotores d’activitats vinculades al motor des de diverses perspectives.

Tindrem xerrades disteses amb Jaime Alguersuari Tortajada (divendres 19 a les 18h), expilot de motociclisme, periodista gràfic, editor i promotor d’esdeveniments, i Benjamí Grau (dissabte 20 a les 18h), expilot de motociclisme, onze vegades campió d’Espanya de Velocitat, cinc vegades campió nacional de resistència, i set vegades vencedor de les 24 hores de Montjuïc.

Parlarem del ral·li d’Osona que va celebrar el juny passat el seu 50 edició; reunirem als pilots de l’Escuderia Skualo Competició i l’Antic Car Club de Catalunya lliurarà el seu premi anual (dijous  18 a les 12h),  a Enrique Lacalle, actual president de l’Automobile Barcelona, esdeveniment que commemora el 2019 el seu primer centenari.

Una conferència sobre la història de l’automòbil elèctric des de 1870 fins 1936 a càrrec de l’historiador i periodista Christian Manz; el muntatge en directe d’un motor Porsche amb els mestres mecànics de Valentí Motors i els passejos en clàssic de les Montjuïc Legend Series, pel traçat de l’antic circuit, completen el programa d’activitats d’aquesta edició d’AutoRetro.

Autoretro 2018 està organitzat per l’empresa ERMEvents i compta amb el patrocini de la corredoria d’assegurances Zalba Caldú. El preu de l’entrada a taquilla d’aquesta edició serà de 15 euros per persona de divendres a diumenge; el dijous, jornada Preview per Col·leccionistes, serà de 20 euros. L’horari d’obertura al públic serà de 10,00 a 20,00h de dijous a dissabte i el diumenge de 10,00 a 18,00 hores.

Acreditacions premsa: https://autoretro.es/premsa/acreditacions/?lang=ca 

Més info www.autoretro.es

Pin It on Pinterest

Shares
Malcare WordPress Security